VOLEM INSTITUT DE SECUNDÀRIA A CAPPONT

Benvolgudes famílies,

Fa més de 10 anys que des de les AMPA's de les escoles del barri de Cappont es reclama la construcció d'un institut de secundària.

El proper divendres farem un altre acte per demanar que la nostra petició sigui escoltada. Necessitem que totes les famílies de l'escola hi participin. Quants més millor, doncs el ressò social i mediàtic serà més gran.

En el document adjunt teniu el cartell de l’acte.

A continuació teniu un argumentari dels motius d’aquesta petició:

DEMANEM LA CREACIÓ D’UN INSTITUT DE SECUNDÀRIA AL BARRI DE CAPPONT DE LA CIUTAT DE LLEIDA per:

- Que pel creixement urbanístic i demogràfic que ha experimentat el barri en els darrers anys i l’increment de població escolar que representa tenir tres escoles públiques, quatre línies per curs i, en dos cursos cinc.

- Que el barri de Cappont és l’únic barri de Lleida que no té Institut d’Ensenyament Secundari, per tant, els joves del nostre barri s’han de desplaçar (amb només 12 anys) fins a la zona del Camp Escolar de la carretera de Saragossa amb el perill que això representa i el neguit per a les famílies.

- Que existeix un greuge comparatiu amb la resta de barris de la ciutat, ja que tots tenen Institut de Secundària i alguns fins i tot en tenen més d’un.

- Que es tracta d’una reivindicació que no és nova. Des de l’any 2003 es demana aquest equipament des de les diferents Associacions de Pares i Mares i de les associacions del barri. S’han efectuat diverses reunions amb els diferents Directors de Serveis d'Educació per a donar a conèixer aquesta situació, fins i tot en data 26 d'abril de 2007, es van aportar 2.300 signatures donant suport a la petició.

- Que en la moció número 60 aprovada per unanimitat de tots els grups polítics en el Ple Municipal del dia 27/04/2007, l’Ajuntament de Lleida deixa constància de la prioritat que suposa “la incorporació de l’IES al barri atès el creixement contrastat de la seva població escolar” , assenyalant el solar de propietat municipal situat al carrer Salvador Espriu, just darrera de l’escola Frederic Godàs com a lloc idoni per a la seva ubicació. Tanmateix es compromet a accelerar el màxim el procés de modificació dels usos permesos en aquest solar per tal de facilitar-ne la construcció.

- La localització del solar situat pròxim a l’escola Frederic Godàs, permet una molt bona ubicació, ja que està situat en una zona cèntrica del barri, amb la proximitat del CAP, així com dues instal·lacions municipals (Pavelló poliesportiu, camp Municipal de Futbol de l'Atlètic Segre). A més disposa de diferents línies d'autobús i de carril-bici.

- La construcció de l'institut ha de permetre la vinculació i vertebració del barri, l'associacionisme i cohesió social, la continuïtat amb les escoles de Cappont i, fonamentalment, una millora important de l’oferta educativa del barri.

Fitxers adjuntsMida
INSTITUT CAPPONT.JPG435.45 KB

Subscrigui's a les darreres novetats